Vi sätter höga standarder för oss själva
"Bra” är aldrig tillräckligt för oss. Vi arbetar outtröttligt för att förbättra kvaliteten och överträffa förväntningarna från kliniker och tillsynsmyndigheter.
Mölnlycke är känt för högkvalitativa, pålitliga och användarvänliga medicinska lösningar som möter kundernas behov och uppfyller relevanta standarder. Vår passion för kvalitet och vårt ansvarstagande för våra produkter har tagit oss dit vi är idag. Vi strävar efter att kontinuerligt förbättra oss och alltid uppfylla och överträffa förväntningarna från hälso- och sjukvården och tillsynsmyndigheterna på våra marknader.
Våra kvalitetsledningssystem
För att hålla en konsekvent hög kvalitetsnivå följer vi ett heltäckande processbaserat kvalitetsledningssystem. Vi har också aktiva interna protokoll på plats för riskhantering och internrevision. Utöver våra globala processer har alla våra anläggningar ett lokalt kvalitetsledningssystem och personal som ansvarar för lokal kvalitetshantering och efterlevnad.
Leverantörerna övervakas genom vårt Supplier Performance Management -system som används för att förbättra och kontrollera leverantörernas resultat, och vi granskar regelbundet våra leverantörer (även med hjälp av en tredje part, vid behov).
Hållbarhetsrapport
Varje år tar vi fram en hållbarhetsrapport där vi ser på effekterna av hur vår verksamhet, produkter och produktioner påverkar på människan, miljön, våra leverantörer och samhället där vi är verksamma.
Läs Hållbarhetsrapporten 2020
Relationer med leverantörer
Vi väljer noggrant vilka aktörer vi samarbetar med och besöker dem regelbundet för att kontrollera att de följer våra etiska standarder.
Ansvarsfullt företagande
Vi bedriver en etisk verksamhet. Vår Uppförandekod kräver att alla våra medarbetare agerar med integritet. Och vi samarbetar bara med partners och leverantörer som lever upp till våra standarder.